Nu ved jeg hvorfor der laves bolcher med logo

Jeg har tit tænkt over om bolcher med logo eller slik med logo er en god ide. Virker logobolcher bedre end logo kuglepenne, eller andre ting med logo på ?

Jeg er indkøber i en større Dansk virksomhed, jeg vil tro jeg køber ind til firmaet i omegnen af 200 millioner kroner om året. Beløbet er egentlig ligemeget jeg nævner det kun så alle kan tro mig når jeg siger at når jeg kommer på besøg hos vores leverandøre eller er på messer er jeg en meget populær mand, og mange vil gerne vise mig hvad de kan. Som man sikkert kan forestille sig så får jeg også mange firmagaver.

Logobolcher som egentlig bare er almindelige Bolcher med logo eller for den sags skyld generelt alle slags slik med logo er en marketing’s finte der har været der har været der har været på banen et stykke tid.

Jeg synes der er en sjov ide, men en dag gik det op for mig hvor effektivt et marketingsværktøj det egentlig er.

Jeg havde fået en stor pose logobolcher fra en af vores leverandører hvor vi køber firmagaver. Firmaet hedder Presenta, og det er egentlig ikke fordi vi køber meget hos dem, men de sendte mig en stor pose med bolcher med logo.

Jeg tænkte ikke så meget over det men jeg havde bolcher liggende på mit kontor og i bilen. Efter en ca uge når jeg fik lyst til et bolcher tænkte jeg automatisk på presenta bolcher og så deres logo for mig.

Det der overbeviste mig om at logobolcher virker var da jeg var ved at have spist alle bolcherne tænkte jeg “Jeg må ud til presenta og se om de har nogle gaver vi kan give til vores kunder, og også om de har flere bolcher”.

Med et gik det op for mig at jeg havde ubevidst valgt at køre ud til en bestemt leverandør på grund af de havde bolcher.

Konklusionen.. slik med logo er et meget effektivt marketingsværktøj.



Comments are Closed